söndag 4 januari 2009

Bättre slut på dagen kan man få!


Ja, vad ska man säga... vid 14-tiden när jag står och riggar om ena sidan och Kimma rattar så säger han orden man inte vill höra "-nåt är fel, jag kan inte styra."

Konstaterade snabbt att styrsnäckan va paj och den va inte något vi kunde göra på sjön utan vi fundrade snabbt på alternativ.... sjöräddning, nån annan båt, skruva loss styrningen och försöka styra in genom att styra motorn för hand.

Ringde Janne "Fettfena" Atterlöf och han svarar bara "-vi tar upp och kommer och bogserar er". Sagt och gjort, Janne gör en heroisk insats, kommer bort till oss, kastar oss en tamp och bogserar oss de 45 min in till rampen.

Väl där fick vi gå förbi kön(tack alla) och kom smärtfritt till bryggan och vidare upp på trailern.

När vi sedan vägde in så hade vi inga större förhoppningar på att våra blygsamma 4,82kg skulle ge något men döm om min förvåning när vi blev tilldelade 2a platsen!

Vann gjorde Forshaga Akademins lärare med en Lax på 5.96kg.

3a kom Team Rini om jag inte minns fel.


Man får sen en rejäl tankeställare om hur utlämnad man kan bli, vad hade hänt om det blåst 8m/s och det inte funnits några båtar i närheten?

Tur i oturen kanske, hydraulstyrningsinköp kommer nog snabbare än planerat!


Åter igen, tack Janne m besättning och alla båtar vi trängde oss före.


Väl mött och på återseende!


ps. det slutade med 3 i baljan och 3-4 returer ds.